Διαστρωμάτωση:Η μπαταρία Ασβεστίου δεν χρειάζεται συντήρηση, επειδή δεν έχει απώλεια υγρών. Αυτό οφείλεται στο ότι δεν έρχεται σε βρασμό κατά τη φόρτιση. Αυτό έχει βέβαια πολλά πλεονεκτήματα, αλλά έχει και το εξής ελάττωμα: Επειδή δεν φτάνει σε βρασμό κατά τη φόρτισή της, για να αναδευτεί ο ηλεκτρολύτης, όταν εκφορτίζεται σε μεγάλο βαθμό και δεν φορτίζεται και πάλι πλήρως κατά τη λειτουργία του κινητήρα, έχουμε διαστρωμάτωση της πυκνότητας.
Το πυκνό υδροχλωρικό οξύ, που βγαίνει από τις πλάκες, κατά τη φόρτιση, πηγαίνει στο κάτω μέρος της μπαταρίας και στις πλάκες, ενώ στο πάνω μέρος της μπαταρίας βρίσκεται το αραιό οξύ ή νερό. Αποτέλεσμα είναι η μπαταρία να δείχνει υψηλή τάση, ενώ η μέτρηση πυκνότητας να δείχνει χαμηλή! Αυτό, για τον αυτόματο της γεννήτριας, είναι ένδειξη πως η μπαταρία είναι αρκετά φορτισμένη και σταματάει τη φόρτισή. Σ’ αυτή την περίπτωση πρέπει να φορτιστεί η μπαταρία με ειδικό μηχάνημα φόρτισης μπαταριών ασβεστίου, ή να φορτιστεί με αυξημένη τάση (16V) για 20 ώρες.
Θειίκωση πλακών:Σε κάθε εκφόρτιση της μπαταρίας, εισέρχεται το θειικό οξύ στις πλάκες μολύβδου και έτσι έχουμε σχηματισμό θειικού μολύβδου.
Αυτό το μείγμα, αν παραμείνει έτσι για αρκετό χρόνο, έχει την ιδιότητα να κρυσταλλώνει.
Σε αυτή την κατάσταση δεν φορτίζεται πια η μπαταρία και όταν προσπαθήσουμε να την φορτίσουμε, διαπιστώνουμε πως η τάση στον φορτιστή ανεβαίνει ραγδαία.
Αν παραμείνει μια μπαταρία για 3 μέρες τελείως αφόρτιστη, χάνει το 20% της χωρητικότητας. Για μια εβδομάδα καταστρέφεται τελείως.
Γι αυτό πρέπει να επαναφορτίζουμε πλήρως τις εκφορτισμένες μπαταρίες αμέσως. Οι μπαταρίες που πωλούνται από Supermarket, παθαίνουν συχνά θειίκωση ακόμα και στο ραφι, πριν πωληθούν.