Για τιμές καλέστε: 6936513213

batterieΗ μπαταρία είναι ένα από τα βασικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Θα έλεγα το σπουδαιότερο, αφού χωρίς αυτήν δεν μπορεί να λειτουργήσει σχεδόν τίποτα. Τι γνωρίζουμε όμως γι’αυτήν; μάλλον πολύ λίγα πράγματα σε ό,τι αφορά στον τρόπο λειτουργίας, στη συντήρηση, καθώς και με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουμε την κατάλληλη μπαταρία για το όχημά μας, το οποίο είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικά εξαρτήματα, στερεοφωνικά και πολλά άλλα που, για να λειτουργήσουν, χρειάζονται ηλεκτρική ενέργεια.

Τι είναι μια μπαταρία:
Η μπαταρία είναι ένας συσσωρευτής ηλεκτρικής ενέργειας. Η μικρότερη μονάδα της είναι ένα στοιχείο. Κατά κανόνα μια μπαταρία αποτελείται από μια σειρά στοιχείων τα οποία είναι μεταξύ τους συνδεδεμένα σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα. Η χημική ενέργεια η οποία συσσωρεύεται μέσα τους μετατρέπεται αυτομάτως σε ηλεκτρική ενέργεια, αν συνδεθεί ένας ηλεκτρικός καταναλωτής. Το Ελληνικό όνομα είναι Συσσωρευτής ηλεκτρικής ενέργειας , (το όνομα μπαταρία είναι από το Ιταλικό Batteria που σημαίνει συστοιχία. Η μπαταρία είναι ένα ηλεκτρικό εξάρτημα ικανό να αποθηκεύει ηλεκτρισμό υπό μορφή χημικής ενέργειας. Η απόδοση της εξαρτάται από τον τύπο κατασκευής και ποικίλει από κατασκευαστή σε κατασκευαστή. (απόδοση είναι το ποσόν επί της εκατό της χημικής ενέργειας που μετατρέπεται σε ηλεκτρική. Το ιδανικό είναι όταν 100% της χημικής ενέργειας μετατρέπεται σε ηλεκτρική, αλλά αυτό δεν επιτυγχάνεται.)

Ας δούμε όμως πως είναι κατασκευασμένη μια μπαταρία μόλυβδου.
Αυτή αποτελείται από μια σειρά στοιχείων όπου το κάθε ένα από αυτά έχει ηλεκτρεγερτική δύναμη (Τάση χωρίς φορτίο), όταν είναι τελείως φορτισμένο, 2,2 Volt, έτσι λοιπόν για μια μπαταρία 12 Volt ονομαστική τάση θα χρειαστούμε 6 τέτοια στοιχεία 6Χ2,2=13,2 Volt.Το κάθε ένα από αυτά τα στοιχεία αποτελείται από μια πλάκα ενεργού μολύβδου Pb για τον θετικό πόλο, και μια πλάκα διοξειδίου του μολύβδου PbO2 για τον αρνητικό πόλο. Τα στοιχεία αυτά είναι βυθισμένα σε ένα ηλεκτρολύτη (διάλυμα θειικού οξέος H2SO4) και αποσταγμένου νερού H2O.

Κατά την κανονική λειτουργία από χημική αντίδραση του θειικού οξέος με τα μολύβδινα στοιχεία παράγεται μικρή ποσότητα υδρογόνου και οξυγόνου. Αυτά τα δύο αέρια που παράγονται στον ένα πόλο της μπαταρίας απορροφώνται από τις χημικές αντιδράσεις του αντίθετου πόλου. Εάν όμως κακομεταχειριζόμαστε την μπαταρία η ισορροπία αυτή χαλάει, δημιουργούνται μεγάλες ποσότητες αερίων, η μπαταρία υποφέρει και λέμε τότε ότι η μπαταρία βράζει.

mpataria aftokinitou 200Στη διπλανή εικόνα βλέπουμε σε τομή μια μπαταρία και έχουμε, το κέλυφος, τις πλάκες εσωτερικά θετικές και αρνητικές από μόλυβδο και οξείδιο του Μολύβδου, διαχωριστικές πλάκες από συνθετικό υλικό, τον ηλεκτρολύτη, (διάλυμα θειικού οξέος σε νερό), τους πόλους από μόλυβδο. Οι πόλοι είναι τα σημεία σύνδεσης της μπαταρίας με τα φορτία.

Μπαταρίες μολύβδου κλασικές είναι εκείνες με τις τάπες που ξεβιδώνουν για να προσθέσουμε αποσταγμένο νερό. Οι τάπες έχουν μια μικρή τρύπα για τα αέρια που δημιουργούνται.

Μπαταρίες χωρίς συντήρηση ή με μικρή συντήρηση (Κλειστές μπαταρίες), είναι οι περισσότερο διαδεδομένες σήμερα. Δεν υπάρχουν οι τάπες με την τρύπα αν και με λίγη προσπάθεια μπορείς να ανοίξεις το στοιχείο να προσθέσεις νερό και να μετρήσεις την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη. Χάρις στο σύστημα κλεισίματος των στοιχείων αν αναποδογυρίσουν για μικρό χρονικό διάστημα δεν χάνουν τα υγρά.

Μπαταρίες αυτοκινήτου:
Είναι κατασκευασμένες για να έχουν κύκλους φόρτισης εκφόρτισης κατά μέσο όρο 5% της ολικής φόρτισης. Υποφέρουν εάν αδειάσουν πολύ και για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά έχουν την δυνατότητα να παρέχουν υψηλά στιγμιαία ρεύματα για την εκκίνηση των κινητήρων και είναι αρκετά ελαφριές. Συνήθως αντέχουν μερικές δεκάδες (τυπικά 100) κύκλους φόρτισης εκφόρτισης σε 80%.

Κυκλικές μπαταρίες (βαθιάς εκφόρτισης) (energy bull της Banner)
Είναι κατασκευασμένες για να παρέχουν ενέργεια για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ο μέσος όρος εκφόρτισης είναι 80% και αντέχουν από μερικές εκατοντάδες έως και 1000 κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης (Φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις, αναπηρικά καροτσάκια, τροχόσπιτα, σκάφη, συνεχής παροχή ρεύματος κλπ)

Αριθμοί και κωδικοί που υπάρχουν στις Μπαταρίες
Batterie ZettelΣτη διπλανή εικόνα βλέπουμε την ετικετα μιας μπαταρίας με τάση 12V, χωρητικότητα 170Ah και ρεύμα αιχμής (Αμπερ εκκίνησης) 1000Α(en). Το (EN) αναφέρεται στη μέτρηση του ρεύματος σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες).
Ας προσπαθήσουμε τώρα να καταλάβουμε τι σημαίνουν οι αριθμοί που αναγράφονται στις μπαταρίες
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΤΑΣΗ: είναι τα Volt που μπορούμε να μετρήσουμε στους πόλους με ένα βολτόμετρο και την μπαταρία χωρίς φορτίο.
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: Είναι η ποσότητα της ενέργειας που η μπαταρία μπορεί να αποθηκεύσει. Μετριέται σε Amper/Ώρα(Αh) σε εκφόρτιση 1 ώρας, 5 ωρών, 10 ωρών ή 20 ωρών ανάλογα με τα στοιχεία που δίνει ο κατασκευαστής.
ΡΕΥΜΑ ΑΙΧΜΗΣ Α(EN)(Αμπέρ εκκίνησης): Είναι το μέγιστο ρεύμα που η μπαταρία μπορεί να δώσει όταν είναι κρύα για περίπου 30 δευτερόλεπτα (συνήθως αναφερόμαστε σε θεσμοκρασία 0ο-18ο C) Όσο η τιμή αυτή είναι μεγαλύτερη τόσο η μπαταρία είναι σε θέση να βάλει μπρος τον κινητήρα κάτω από δύσκολες συνθήκες. Είναι στην ουσία αυτό που κάνει τη διαφορά σε μια μπαταρία αυτοκινήτου.

Γιατί μια μπαταρία καταστρέφεται ή γερνάει:
sulfatierenΘα εξετάσουμε τις αιτίες που αχρηστεύουν μια μπαταρία. Εάν αφήσουμε μια μπαταρία για μεγάλο χρονικό διάστημα άδεια ή λίγο φορτισμένη τότε μια χημική αντίδραση στις πλάκες σχηματίζει οξείδια του μολύβδου κρυσταλλικά αδιάλυτα (είναι αυτή η άσπρη σκόνη που συχνά βλέπουμε στους πόλους των μπαταριών). Αυτή η ουσία γεμίζει σταδιακά την επιφάνια των μολύβδινων πλακών και εμποδίζει της χημικές αντιδράσεις που αποθηκεύουν ή προσφέρουν ενέργεια (Θειϊκωση πλακών). 
Λόγω της διαλυτότητας του μόλυβδου στο νερό και άλλους παράγοντες (διάφορες ακαθαρσίες στο διάλυμα κλπ) η μπαταρία χάνει σιγά σιγά την αποθηκευμένη ενέργεια ώσπου αδειάζει τελείως. Η διαρροή μπορεί να είναι έως 10% τον μήνα. Το αυτόματο άδειασμα εξαρτάται από την θερμοκρασία πχ μια μπαταρία στους 38 βαθμούς σε ένα μήνα χάνει περίπου ένα 7% στους 27 βαθμούς 5% ενώ στους 10 βαθμούς μόνο 1% Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να φορτίζουμε την μπαταρία μια φορά τον μήνα όταν δεν την χρησιμοποιούμε ώστε να είναι φορτισμένη πάνω από το 80%. Οι πλάκες του μόλυβδου είναι κατασκευασμένες έχοντας σειρές από τετράγωνες εσοχές (κυψέλες) μέσα στις οποίες πρεσάρονται τα οξείδια του μόλυβδου. Με αυτό τον τρόπο οι μπαταρίες γίνονται ποιο ελαφριές αλλά και η επιφάνεια των πλακών με τον ηλεκτρολύτη μεγαλώνει και κατά συνέπεια και η χωρητικότητα. Το μειονέκτημα όμως είναι ότι όταν οι μπαταρίες κακομεταχειρίζονται τότε τα οξείδια ξεκολλούν και κάθονται στον πάτο προκαλώντας βραχυκύκλωμα μεταξύ των στοιχείων.

Έλεγχος και διάγνωση της κατάστασης μπαταρίας: 
Το βραχυκύκλωμα ενός ή περισσοτέρων στοιχείων είναι εύκολο να το διαπιστώσουμε. Μετράμε με ένα βολτόμετρο την τάση στους πόλους χωρίς φορτίο και εάν πχ έχουμε ένα στοιχείο βραχυκυκλωμένο αντί για 12 V θα μετρήσουμε 10V εάν έχουμε δυο τότε θα μετρήσουμε 8V κλ. Η μπαταρία αυτή φυσικά είναι για την ανακύκλωση.
Στην περίπτωση διακοπής της συνέχειας των στοιχείων (Διακοπή στοιχείου), πάλι η διαπίστωση είναι εύκολη αφού στους πόλους θα έχουμε Τάση (0 Volt). Και στην περίπτωση αυτή η μπαταρία είναι για απόσυρση. Υπάρχουν όμως και ενδιάμεσες περιπτώσεις όπου οι μπαταρία μπορεί στην μέτρηση να μας δίνει 12 V αλλά κάτω από φορτίο να πέφτουν στα 10V (οι αιτίες που μπορεί να συμβεί αυτό είναι πολλές και δεν αξίζει να τις εξετάσουμε) στην περίπτωση αυτή μπορούμε να προσπαθήσουμε να σώσουμε για λίγο καιρό την μπαταρία φορτίζοντας την με πολύ λίγα Amper για πολλές ώρες. Τώρα δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί και αξίζει τον κόπο κάποιος να μπει σε αυτή την διαδικασία μιας και όπως ανέφερα παραπάνω η περαιτέρω ζωή της μπαταρίας θα είναι μικρή.

ΦΟΡΤΙΣΗ: Ενώνοντας τα καλώδια του φορτιστή στους πόλους της μπαταρίας αρχίζει η χημική αντίδραση. Θεωρείται κανονική φόρτιση μιας μπαταρίας όταν αυτή γίνεται προσφέροντας ρεύμα ίσο με το 1/10 της χωρητικότητας της για 12 ώρες προσέχοντας η Tάση που εφαρμόζουμε να είναι ανάλογη με τον τύπο της σε θερμοκρασία περιβάλλοντος 20 βαθμών.
Για την Κλασική μπαταρία 13,4 έως 13,8 Volt
Για την Μπαταρία Ασβεστίου 13,8 έως 14,1 Volt

Παράδειγμα:
Στην κλασικού τύπου μπαταρία μας (Μολύβδου) με χωρητικότητα 175 Ah, με ασφάλεια μπορούμε να την φορτίσουμε με 18Α για 12 ώρες 18Χ12=216 Ah. Η διαφορά των 41 A/h οφείλεται στο ότι η απόδοση της μπαταρίας δεν είναι 100% επειδή ένα μέρος της ενέργειας μεταβάλλεται σε θερμότητα.
Η τιμή του ρεύματος επιλέχθηκε (18Α). Είναι ό,τι καλύτερο, ώστε η μπαταρία να φορτιστεί γρήγορα αλλά και με ασφάλεια. Εάν όμως έχουμε στην διάθεση μας χρόνο μπορούμε να μειώσουμε το ρεύμα φόρτισης και να αυξήσουμε τον χρόνο πχ 8-10Α για 24-30 ώρες, χωρίς όμως να υπερβούμε τις 48 ώρες.
Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι τόσο η Τάση φόρτισης όσο και το σωστό ρεύμα είναι βασικά για την ζωή της μπαταρίας μας.

Πως θα διαπιστώσουμε πόσο γεμάτη είναι η μπαταρία;
Υπάρχουν δυο έμμεσοι τρόποι για να γνωρίσουμε την κατάσταση φόρτισης μιας μπαταρίας. Ο πρώτος μετρώντας την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη με ένα πυκνόμετρο το οποίο είναι αρκετά φθηνό και ο δεύτερος μετρώντας την τάση στους πόλους.
Για την μέτρηση της πυκνότητας στους 27οC. Ακολουθούμε τον παρακάτω πίνακα:
• Πυκνότητα 1,265 - φόρτιση 100%
• Πυκνότητα 1,225 - φόρτιση 75%
• Πυκνότητα 1,190 - φόρτιση 50%
• Πυκνότητα 1,155 - φόρτιση 25%
• Πυκνότητα 1,120 - φόρτιση τελείως άδεια
Καλό είναι να μετράμε την πυκνότητα όλων των στοιχείων ώστε να είμαστε σίγουροι ότι όλα είναι το ίδιο φορτισμένα. Εάν η πρόσβαση στην μπαταρία δεν είναι εύκολη ώστε να μετρήσουμε την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη στα στοιχεία, τότε μπορούμε να υπολογίσουμε την κατάσταση μετρώντας την τάση χωρίς φορτίο με ένα ηλεκτρονικό βολτόμετρο ακριβείας
• Φόρτιση 100% 12,6 V
• Φόρτιση 75% 12,4 V
• Φόρτιση 50% 12,2 V
• Φόρτιση 25% 12,0 V
• Φόρτιση 0 11,8 V
Εάν λοιπόν η τάση πέσει κάτω από 11,8 V σημαίνει ότι η μπαταρία είναι άδεια.

ΚΑΛΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Να μην αφήνουμε τη μπαταρία μας να αδειάσει τελείως (Τάση κάτω από 10,6 Volt) γιατί τότε δημιουργούνται καταστρεπτικές μη αναστρέψιμες χημικές αντιδράσεις.
Να μη την υπερφορτίζουμε ή να αποφεύγουμε τη γρήγορη φόρτιση.
Να μη της ζητάμε ποτέ πάρα πολύ ρεύμα εκτός από αυτό της εκκίνησης (ο τρόπος δοκιμής της μπαταρίας βραχυκυκλώνοντας με ένα καλώδιο τους πόλους είναι καταστροφή).
Να μη μένει παραπάνω από ένα μήνα χωρίς να φορτιστεί.
Να μη μένει χωρίς ηλεκτρολύτη Θα πρέπει να ελέγχουμε συχνά την στάθμη του ηλεκτρολύτη ώστε να είναι οι πλάκες πάντα σκεπασμένες.
Να βρίσκεται σε στεγνό και καθαρό μέρος παρότι το κέλυφος των μπαταριών είναι κατασκευασμένο από μονωτικό υλικό έχει παρατηρηθεί ότι όταν είναι λερωμένη με νερό, λάδια, γράσα κλπ, υπάρχει διαρροή ρεύματος. Η διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας εξαρτάται από το πως χρησιμοποιούμε το όχημά μας.

1ο παράδειγμα:
Χρησιμοποιώ το όχημά μου καθημερινά και μεταχειρίζομαι το ραδιοκασετόφωνο και όλα τα ηλεκτρικά που υπάρχουν στο όχημα μόνο όταν δουλεύει ο κινητήρας. Σε ένα χρόνο θα κάνω περίπου 500 εκκινήσεις του κινητήρα (για κάθε εκκίνηση ξοδεύω περίπου 1-2 Ah και αδειάζω την μπαταρία μου κατά 5%. Κάθε φορά που αφήνω το αυτοκίνητο η μπαταρία μου είναι σχεδόν γεμάτη. Με αυτές τις συνθήκες η μπαταρία θα έχει μεγάλη διάρκεια ζωής.

2ο παράδειγμα:
Χρησιμοποιώ το όχημά μου μόνο το καλοκαίρι και παραμένει σταματημένο από τον Νοέμβριο έως τον Μάιο (γεωργικά μηχανήματα), η μπαταρία μένει χωρίς χρήση για 5 μήνες . Το Μάιο θα την βρω σχεδόν άδεια ίσως μπορέσει να κάνει μια δύο εκκινήσεις και μετά ο κινητήρας θα την φορτίσει και όλα θα φαίνονται κανονικά. Όμως η ζημιά έχει ήδη γίνει στις πλάκες και η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι μόνο 40% της ονομαστικής. Έτσι εάν για κάποιο λόγο ο κινητήρας μου δεν πάρει μπρος με την πρώτη και αναγκασθώ να κάνω μερικές προσπάθειες τότε σίγουρα θα μείνω από μπαταρία. Κάτω από τέτοιες συνθήκες μια μπαταρία καινούργια θα χρειαστεί αντικατάσταση μέσα σε ένα χρόνο. Εκτός εάν το χειμώνα κάθε δό μήνες τη φορτίζω ή εάν έχω την δυνατότητα την κρατώ συνέχεια υπό τάση με ένα καλό ηλεκτρονικό φορτιστή.

3ο παράδειγμα:
Χρησιμοποιώ το όχημά μου τακτικά, μεταχειρίζομαι το ραδιοκασετόφωνο και όλα τα ηλεκτρικά που υπάρχουν στο όχημα και όταν ο κινητήρας είναι σταματημένος, αλλά ταυτόχρονα κάνω πολύ χρήση του οχήματος άρα και πολλές φορτίσεις και εκφορτίσεις της μπαταρίας μεταξύ 40% και 80% . Στην περίπτωση αυτή η μπαταρία εργάζεται πολύ αλλά αντέχει την καθημερινή χρήση και οι πλάκες αυτοκαθαριζονται από τα οξείδια. Μια τέτοια μπαταρία έχει μέσο όρο ζωής τα 2-3 χρόνια μετά θα πρέπει να την προσέχουμε.

Σύνδεση περισσότερων Μπαταριών:
Οι μπαταρίες θεωρητικά μπορούν να συνδεθούν σε σειρά και να αυξηθεί η τελική τάση. Δυο μπαταρίες 12V σε σειρά θα δώσουν 24V. Αυτή η σύνδεση μπορεί να γίνει χωρίς κανένα κίνδυνο όταν τα όργανα του οχήματος λειτουργούν με 24V.
Εάν συνδέσουμε δύο οι περισσότερες μπαταρίες παράλληλα τότε ενώ η τάση παραμένει αμετάβλητη, θεωρητικά αυξάνεται η χωρητικότητα του συστήματος, δηλαδή εάν συνδέσουμε δυο μπαταρίες 12V με χωρητικότητα 120Αh τότε θα έχουμε τάση πάντα 12V αλλά η χωρητικότητα θα γίνει 240Ah.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Μια τέτοια σύνδεση δεν πρέπει να την κάνουμε ποτέ με διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες, ή αν δεν είναι συγχρόνως φορτισμένες. Και εξηγώ το γιατί:

Α) Ας υποθέσουμε ότι έχουμε δυο μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας. Μόλις γίνει η ένωση και μάλιστα οι μπαταρίες είναι κοντά η μια στην άλλη και με καλά καλώδια τότε αυτόματα θα περάσει μια πολύ μεγάλη ποσότητα ρεύματος από την μια μπαταρία στην άλλη για να έλθει η ισορροπία και αυτό είναι καταστροφή για τις πλάκες της μπαταρίας.

Β) Στην περίπτωση που και οι δύο μπαταρίες είναι ακριβώς ίδιες ακόμα και ίδια μάρκα, πάλι είναι πολύ επικίνδυνη η παράλληλη σύνδεση γιατί είναι αδύνατο οι δυο μπαταρίες να είναι ακριβώς το ίδιο φορτισμένες. Έτσι λοιπόν κατά την στιγμή της σύνδεσης πάλι θα έχουμε μια καταστροφική μεταφορά υψηλού ρεύματος από την μια στην άλλη.

Φορτιστές:
Υπάρχουν πολλοί, σε πολλές και διαφορετικές τιμές

Απλοί φορτιστές:
Αποτελούνται από ένα μετασχηματιστή και μια γέφυρα ανόρθωσης. Είναι οι πιο οικονομικοί αλλά χρησιμεύουν μόνο για περιστασιακές φορτίσεις κάτω από έλεγχο, γιατί δεν έχουν σταθεροποιημένη ούτε την τάση αλλά ούτε και την ένταση του ρεύματος. Μόνο ορισμένοι διαθέτουν θερμική ασφάλεια η οποία διακόπτει το κύκλωμα σε περίπτωση υπερθέρμανσης.
Ορισμένοι, λίγο καλύτεροι, διαθέτουν δυο σκάλες φόρτισης, χαμηλό και υψηλό ρεύμα καθώς και αμπερόμετρο.

Αυτόματοι φορτιστές:
Αυτός ο τύπος των φορτιστών διακόπτει την λειτουργία του αυτόματα όταν η μπαταρία έχει φορτιστεί και η τάση είναι περίπου στα 14 Volt.

Φορτιστές αυτόματοι με διατήρηση τάσης
charger 200Είναι ο καλύτερος συνδυασμός τιμής και λειτουργίας. Διατηρούν σταθερή την τάση στην τιμή συντήρησης δηλαδή 13,6 V και δίνουν τόσο ρεύμα όσο ζητά η μπαταρία έως την πλήρη φόρτιση της. Αυτό σημαίνει ότι στην αρχή με την μπαταρία άδεια το ρεύμα είναι αρκετά υψηλό και σιγά σιγά όταν η φόρτιση προχωρά λιγοστεύει. Το καλό με αυτούς τους φορτιστές είναι ότι μπορούμε να τους έχουμε συνέχεια στην μπαταρία και να την διατηρεί συνέχεια φορτισμένη χωρίς πρόβλημα.

Φορτιστές αυτόματοι ελεγχόμενοι από μικροεπεξεργαστή
Είναι φυσικά οι καλύτεροι και οι ποιο ακριβοί. Είναι έτσι προγραμματισμένοι ώστε να παρέχουν το απαιτούμενο ρεύμα στην σωστή τάση όσο προχωρά η φόρτιση, να φορτίζουν την μπαταρία 100% και να την διατηρούν φορτισμένη παρέχοντας το απαιτούμενο ρεύμα με τάση 13,6 Volt.

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΟΝΤΑΣ
Θα πρέπει να αγοράζουμε μπαταρία σύμφωνα με αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής του κινητήρα. Εάν χρειαζόμαστε δυο θα πρέπει να είναι σε όλα όμοιες. Θα πρέπει να είναι σε μέρος στεγνό και καθαρό, και να αερίζεται κανονικά έστω και εάν είναι κλειστού τύπου. Οι πόλοι πρέπει να είναι πάντα καθαροί και πολύ καλά σφιγμένοι οι ακροδέκτες. Να ελέγχουμε συχνά ιδίως το καλοκαίρι τη στάθμη του ηλεκτρολύτη εάν δεν είναι κλειστού τύπου. Να μην μεταχειριζόμαστε ηλεκτρικά όργανα, για μεγάλα χρονικά διαστήματα με σβηστό τον κινητήρα. Να μη εμπιστευόμαστε ποτέ τις μπαταρίες που έστω και μια φορά έχουν αδειάσει κάτω από το 50%, έστω και εάν δείχνουν ότι ξαναγέμισαν. Όπως πολλές φορές ανάφερα παραπάνω, εάν η τάση της μπαταρίας μας πέσει κάτω από 10,8 ο κίνδυνος για την ζωή της μπαταρίας είναι άμεσος. Γι αυτό δεν πρέπει να αφήνουμε την μπαταρία άδεια περισσότερο από 24 ώρες.

Μπαταρίες αυτοκινήτων Banner

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.